CELE MAI FRUMOASE FOTOGRAFII…. FOSTELE NAVE ROMANESTI


www.kompania7immb1980.7p.com



Cei care detin fotografii/ schite/ planuri/ ilustrate/ plicuri postale/ timbre etc cu nave romanesti de toate tipurile (maritime, fluviale, civile si militare) si din toate timpurile (incepand cu anul 1834, cand a fost construita corabia MARITA) sunt invitati/ rugati sa se exprime aici…, pentru schimburi si de cunostinte in domeniu.

Daca detineți fotografii ale acestor nave  sau informatii  utile despre ele (sau acestea) va rog sa ma contactati  la adresa de    email: costyn_c@yahoo.com  sau:    paul_ilie2000@yahoo.com


  1. Constantin Gherghina

    E o mare placere sa le revedem ,din pacate nu si pe la noi. Dar asta e o alta poveste care oricum ne depaseste . Sa ramanem in prezent si sa ne bucuram de ceea ce avem ,iar trecutul sa-l doar sa-l frunzarim si sa alegem ce-a fost mai frumos.
    Inca o data felicitari tuturor care au contribuit la aceasta frumoasa prezentare.

      • Bogdan

        Urmaresc de ceva timp blog-ul!Felicitari pentru initiativa de a va reuni !
        Pote faceti o sectiune si de jurnal de pe nave sau povesti marinaresti.

        Daca ati gasi ceva filmari de pe nave ar fi si mai bine!Sunt foarte rare din pacate!(ma refer la nevele romanesti!)

  2. Baciu Mihai

    Salutare tuturor,
    Are cineva poze cu ROMAN (NEGURENI) 1100 tdw, GALATI-4500 tdw, ANINA 12500 tdw, LUPENI 25000 tdw, ROVINARI 12500 tdw, DACIA 85000 tdw…mi-ar placea sa le am intr-un album…intuiti voi de ce.

    Numai de bine!

      • Constantin CUMPANA

        1966, decembrie – a fost construit mineralierul „Lupeni“ (pavilion: România, IMO: 6701917, 25.410 tdw., 16.634 trb., 5.429 trn., lungime: 181,10 m, lăţime: 24,80 m, înălţime: 13,15 m, pescaj maxim: 9,57 m, nr. punţi: 1, propulsie: motor tip 774-WT2BF-160, licenţă: B&W, constructor: „Hitachi Zosen“, Osaka – Japonia, principiu de funcţionare: diesel, reversibil, 2 timpi, simplu efect, 7 cilindri, turaţie: 119 rotaţii/ minut, puterea maşinii: 15.500 c.p., 8.458 Kw., viteza: 16 Nd., caldarine: 1CAUX-ACV-AZL, 24/ 5, 1CAUX-ACV-GEV, 41/ 8, motor auxiliar: 1/2 x 380/ 475/ 4/ 5 MTBH (K) 30, combustibil: păcură, bunker: 2.200 to., echipamente de navigaţie şi radiocomunicaţie: girocompas, loch electric, radar, radiogoniometru, radiotelefon, sondă ultrason, staţie radio, capacitate mărfuri vrac: 13.017 mc, nr. magazii: 3, nr. guri magazii: 5, constructor: decembrie 1966, „Hitachi Zosen“, Innoshima – Japonia).
        În aprilie 1987, mineralierul „Lupeni“ a fost prima navă andocată la Uzina de Reparaţii Nave a I.E.F.M „Navrom“ Constanţa, la docul nr. 1. Evenimentul a marcat începutul activităţii Uzinei de Reparaţii Nave de la Midia (director tehnic: ing. Nicolae Brînzei).
        După anul 1990 a mai purtat numele „Lupex“ (1990) şi „Rubia“ (1993). A fost tăiat la Dalian, în iulie 1993.

        Constantin Cumpana, Corina Apostoleanu, 2011, „Amintiri despre o flota pierduta“; vol. 1 – „Navele romanesti ale Dunarii si Marii“; vol. 2 – „Voiaje neterminate“; Constanta, Editura: „Telegraf Advertising“.

      • Constantin CUMPANA

        1971, septembrie – a fost construit mineralierul „Rovinari“ (pavilion: România, IMO: 7129958, indicativ: YQCC, port de înregistrare: Constanţa, 12.500 tdw., 9.557 trb., 2.971 trn., lungime: 148,72 m, lăţime: 19,75 m, înălţime: 10,70 m, pescaj maxim: 7,93 m, echipaj: 33 membri, nr. punţi: 1, propulsie: motor tip 6-RD-68, licenţă: „Sulzer“, constructor: „H. Cegielski“ – Poznan, 1969, principiu de funcţionare: diesel, reversibil, 2 timpi, simplu efect, 6 cilindri, 680 x 1.250, puterea maşinii: 7.200 c.p., 5.300 Kw., turaţie: 135 rotaţii/ minut, viteza: 12,5 Nd., caldarine: 1CAUX-ACV-AZL, 29/ 7, 1CAUX-ACV-GEV, 136/ 7, motor auxiliar: 3 x 480/ 8BAH22 – „H. Cegielski“, generatoare: 3 x 320 Kw., 400V, 50 Hz., CA, combustibil: păcură, bunker: 1.786 to., echipamente de navigaţie şi radiocomunicaţie: girocompas, loch electric, radar, radiogoniometru, sondă ultrason, staţie radio, capacitate mărfuri vrac: 7.773 mc, nr. magazii: 5, nr. guri magazii: 5, constructor: septembrie 1971, Şantierul Naval Galaţi).
        A fost tăiat la Aliaga, în iunie 1998.

        Constantin Cumpana, Corina Apostoleanu, 2011, „Amintiri despre o flota pierduta“; vol. 1 – „Navele romanesti ale Dunarii si Marii“; vol. 2 – „Voiaje neterminate“; Constanta, Editura: „Telegraf Advertising“.

      • Constantin CUMPANA

        1974, aprilie – a fost construit petrolierul „Dacia“ – cap de serie – (pavilion: România, IMO: 7352610, indicativ: YQCR, port de înregistrare: Constanţa, 77.000 tdw., 46.900 trb., 30.848 trn., lungime: 242,11 m, lăţime: 40,06 m, înălţime: 18,03 m, pescaj maxim: 13,61 m, echipaj: 40 membri, nr. punţi: 1, propulsie: motor tip 7-RND-90, licenţă: „Sulzer“, constructor: I.H.I. – Aioi, principiu de funcţionare: diesel, reversibil, 2 timpi, simplu efect, 7 cilindri, 900 x 1.550, 1ELC, puterea maşinii: 20.300 c.p., 14.932 Kw., turaţie: 122 rotaţii/ minut, viteza: 15,7 Nd., caldarine: 2CAUX-ACV-AZL, 415/ 16, 1CAUX-ACV-GEV, 268/ 7, motor auxiliar: 3 x 900 c.p., B&W „Hitachi“, generatoare: 2 x 760, 1 x 530 Kw., 450V, 50 Hz., CA, combustibil: păcură, bunker: 3.304 to., echipamente de navigaţie şi radiocomunicaţie: girocompas, loch electric, radar, radiogoniometru, radiotelefon, sondă ultrason, staţie radio, nr. tancuri: 14, volum tancuri marfă: 102.190 mc, instalaţie de încărcare/ descărcare: 3 pompe x 2.750 mc/ h, constructor: aprilie 1974, „Ishikawajima – Harima“, Aioi – Japonia; a fost lansat la apă la data de 9 noiembrie 1973).
        Tancurile „Dacia“, „Crişana“ (IMO: 7372684), „Muntenia“ (IMO: 7372672) şi „Banat“ (IMO: 7372696) au fost primele petroliere de mare capacitate din dotarea flotei maritime comerciale româneşti.
        Navele au transportat ţiţei din Libia, Egipt, Iran, Irak, Algeria, U.R.S.S., Nigeria etc. şi produse petroliere în Italia şi ţările din Europa de Nord.
        La 21 ianuarie 1995, conducerea C.N.M. „Petromin“ S.A. a organizat un cocktail la bordul petrolierului, cu prilejul aniversării a 20 de ani de la lansarea la apă, nava având efectuate, până la data respectivă, 302 voiaje (înregistrate în jurnalul de bord).
        După anul 1990 a mai purtat numele „Histria Seatide“ (1998). A fost tăiat la Chittagong, în noiembrie 2001.
        Nave surori: „Muntenia“ (mai 1974 – Japonia), „Crişana“ (noiembrie 1974 – Japonia), „Banat“ (ianuarie 1975 – Japonia).

        Constantin Cumpana, Corina Apostoleanu, 2011, „Amintiri despre o flota pierduta“; vol. 1 – „Navele romanesti ale Dunarii si Marii“; vol. 2 – „Voiaje neterminate“; Constanta, Editura: „Telegraf Advertising“.

    • Constantin CUMPANA

      1963 – a fost construit cargoul „Roman“ (pavilion: România, IMO: 6414916, 1.032 tdw., 1.047 trb., 482 trn., lungime: 68,71 m, lăţime: 10,00 m, înălţime: 5,30 m, pescaj: 3,80 m, propulsie: motor tip 6-KVD-43K/ SKL DMR, puterea maşinii: 680 c.p., turaţie: 350 rotaţii/ minut, viteza: 9 Nd., motor auxiliar: 1/ 2 x 24/ 57 Kw./ SKL DNR 4DV224, constructor: 1963, Şantierul Naval Turnu Severin).
      A mai purtat numele „Negureni“ (1986). A fost tăiat la Sulina, în octombrie 1989.

      Constantin Cumpana, Corina Apostoleanu, 2011, „Amintiri despre o flota pierduta“; vol. 1 – „Navele romanesti ale Dunarii si Marii“; vol. 2 – „Voiaje neterminate“; Constanta, Editura: „Telegraf Advertising“.

      • Constantin CUMPANA

        1959, 26 iulie – a fost lansat la apă cargoul „Galaţi“ – cap de serie – (pavilion: România, IMO: 5125465, 4.429 tdw., 3.096 trb., 2.086 trn., lungime: 98,30 m, lăţime: 13,93 m, înălţime: 8,13 m, pescaj maxim: 6,58 m, nr. punţi: 2, propulsie: motor tip 5-TAD-56, licenţa: „Sulzer“, constructor: „Sulzer Brothers Ltd.“, Winterthur, Elveţia, principiu de funcţionare: diesel, reversibil, 2 timpi, simplu efect, 5 cilindri, puterea maşinii: 2.500 c.p., 1.839 Kw., turaţie: 155 rotaţii/ minut, viteza: 12,5 Nd., motor auxiliar: 1/ 2 x 68/ 1/ 3 Kw./ PAX MAN 12 RPH 2, combustibil: motorină, bunker: 225 to., echipamente de navigaţie şi radiocomunicaţie: girocompas, loch electric, radar, radiogoniometru, sondă ultrason, staţie radio, capacitate mărfuri vrac: 6.264 mc, capacitate mărfuri generale: 5.800 mc, magazii: 3, instalaţii încărcare/ descărcare: 10 vinciuri, 10 bigi x 5 to., constructor: 1960, Şantierul Naval Galaţi).
        A fost o navă de tip shelterdeck, prima dintr-o serie de 17 cargouri de acelaşi tip.
        Cargourile din seria „Galaţi“ au fost utilizate mai ales pentru cursele în Nord-vestul Europei şi Marea Britanie.
        A fost tăiat la Aliaga, în noiembrie 1990.
        Nave surori: „Suceava“ (1961 – Galaţi), „Brăila“ (1961 – Galaţi), „Iaşi“ (1961 – Galaţi), „Timişoara“ (iulie 1961 – Galaţi), „Victoria“ (noiembrie 1961 – Galaţi), „Craiova“ (1962 – Galaţi), „Cluj“ (1962 – Galaţi), „Oradea“ (1963 – Galaţi), „Braşov“ (1963 – Galaţi), „Bacău“ (1964 – Galaţi), „Deva“ (1965 – Galaţi), „Baia Mare“ (mai 1965 – Galaţi), „Sibiu“ (decembrie 1965 – Galaţi), „Tîrgu Mureş“ (aprilie 1966 – Galaţi), „Tîrgovişte“ (1966 – Galaţi), „Vaslui“ (iulie 1968 – Galaţi).

        Constantin Cumpana, Corina Apostoleanu, 2011, „Amintiri despre o flota pierduta“; vol. 1 – „Navele romanesti ale Dunarii si Marii“; vol. 2 – „Voiaje neterminate“; Constanta, Editura: „Telegraf Advertising“.

      • Constantin CUMPANA

        1969, august – a fost construit mineralierul „Anina“ (pavilion: România, IMO: 6930506, indicativ: YQJM, port de înregistrare: Constanţa, 12.500 tdw., 9.557 trb., 2.971 trn., lungime: 148,72 m, lăţime: 19,75 m, înălţime: 10,74 m, pescaj maxim: 7,93 m, echipaj: 33 membri, nr. punţi: 1, propulsie: motor tip 6-RD-68, licenţă: „Sulzer“, constructor: „H Cegielski“ – Poznan, 1964, principiu de funcţionare: diesel, reversibil, 2 timpi, simplu efect, 6 cilindri, 680 x 1.250, 1ELC, puterea maşinii: 7.200 c.p., 5.296 Kw., turaţie: 135 rotaţii/ minut, viteza: 12,5 Nd., caldarine: 1CAUX-ACV-AZL, 29/ 7, 1CAUX-ACV-GEV, 136/ 7, motor auxiliar: 3 x 480/ 8BAH22 – „H. Cegielski“, generatoare: 3 x 320 Kw., 400V, 50 Hz., CA, nr. magazii: 5, nr. guri magazii: 5, combustibil: păcură, bunker: 1.786 to., echipamente de navigaţie şi radiocomunicaţie: girocompas, loch electric, radar, radiogoniometru, sondă ultrason, staţie radio, capacitate mărfuri vrac: 7.773 mc, constructor: august, 1969, Şantierul Naval Galaţi).
        După anul 1990 a mai purtat numele „Vega Star One“ (1994; armator: „Vega Shipping“ s.r.l. Constanţa) şi „Libra“ (2000). A fost tăiat la Alang, în martie 2001.
        Cu mineralierele „Anina“, „Cugir“ (pavilion: România, IMO: 7103007) şi „Petroşeni“ (pavilion: România, IMO: 6703264) s-a început aprovizionarea cu minereu a Combinatului Siderurgic Galaţi.

        Constantin Cumpana, Corina Apostoleanu, 2011, „Amintiri despre o flota pierduta“; vol. 1 – „Navele romanesti ale Dunarii si Marii“; vol. 2 – „Voiaje neterminate“; Constanta, Editura: „Telegraf Advertising“.

  3. Ionel Voineagu

    Frumos, dar ce pacat ca nu mai sunt. Apoi, au numele schimbate. Doar pe Sousa/Roliship o recunosc – am stat ceva ani pe ea. Felicitari

  4. dumitru

    Mi-ar fi placut ca noi Romanii sa fim noi ,si sa avem ,ce-a ce suntem din totdeauna,pe aceasta planeta,distrugerile Tradatorilor,sa asternut ca o mantie peste Natiunea noastra,de aceea ar fi necesar,sa ne creiem masuri,uitind trecutul si a vedea ce vom face cu viitorul,cu Demnitate sa ne refacem pentru a redevini din nou noi,apoi ne vom m-ai crea si alte flote …

  5. Baciu Mihai

    Multumesc domnului Constantin CUMPANA pentru informatiile oferite. E vorba de nave pe care am navigat. Strang ceva material documentar…vine o vreme cand ceva ne indeamna sa ne scriem memoriile. Poate mai are cineva si poze cu aceste nave. In afara de “Galati” si “Dacia” nu am gasit nimic pe internet. “Roman”, asa cum era el, numai cu compas magnetic si un radar “Don” a fost prima mea nava cu care am navigat impreuna cu Istrate Iulian of. III, Mihai Catalin secund si Moga Constantin comandant. Am cautat poze cu nava asta inclusiv pe site-ul santierului “Severnav” din Drobeta-Tr. Severin unde a fost construita dar istoricul lor e foarte subtire, le-am si scris pe e-mail dar nu am primit raspuns. E posibil sa raman doar cu imaginile din memorie. Sa stiti fratilor ca in tara asta s-au construit candva vapoare, avioane, locomotive, excavatoare, autobuze, tramvaie, tractoare, semanatori, combine, jeep-uri, motociclete, motorete si multe altele (asta e pentru cei foarte tineri) si chiar ne mandream cu ele. Oare acum cu ce ne mai mandrim, cu ale altora?

  6. Cristea Dumitru

    Cristea Dumitru, fost clc, pensionar.
    Nu tote pozele reprezinta navele romanesti Puteti sa le eliminati pe cele care nu sunt romanest ? Mai puteti introduce navele dintre 1898 si 1944 si dintre anii 1945 si 1970, aici ma refer la navele Sulina;Midia; Mangaia; Tulcea ex Constanta, sau Plehanov, Dimitrov; Berezina, Friederic Engels, asa cum au venit ele in Sovrom ?
    Daca puteti, v-asi fi recunoscator domnule Cumpana. Acele nave au o frumoasa istorie dupa ce au navigat cu echipaje romanesti dupa 1945.Mai ales cu Plehanov, care a intampinat acea groaznica furtuna din Marea Nordului, cand a juns la Anvers, parca, fara catarge, cos si cu falsbordurile rupte, speriind pilotajul cu aratarea ei. Echipajele de atunci, fostii SMR-isti, nu mai sunt. Pacat, dar despre ei tgrebuie amintit.

  7. Emil Grigorescu

    Paul,
    http://www.merchantshipphotos.de/ – doua fotografii pe acest site: Curtea de Arges si Focsani. Poate poti sa le adaugi pe site-ul tau fara a intra in conflict pentru drepturi de autor.
    Desi nu am regasit nici una din navele pe care am navigat pe acest site did cind in cind intru ca sa-mi aduc aminte de vremurile de demult.
    Keep up the good work!
    Gore

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s